Hazırlayan: Nazlı Selin Özkan
DALL-E, Midjourney, Lensa AI ve ChatGPT gibi yapay zekâ destekli yaratıcı araçların geçen sene popülerleşmeye başlamasını takiben yaratıcı sektörler, yapay zekânın sektörün geleceğini nasıl etkileyeceğini tartışıyor. Bu tartışmaların ivme kazanmasının ardında yapay zekâ destekli sohbet robotu ChatGPT’nin Kasım 2022’de kullanıma sunulması ve beş gün içerisinde 1 milyondan fazla kullanıcıya ulaşması var.
Nitekim, ChatGPT kullanıma açıldığından beri sektörün bir kısmı bu yeni yapay zekâ destekli araçların yaratıcılığın sonunun başlangıcı olarak görüyor. Metin yazarlarından sanatçılara ve tasarımcılara, yaratıcı sektörlerdeki pek çok insanın bundan etkileneceği gündemde. Bazıları ise bu teknolojilerin yaratıcılığı tetiklemek için kullanılabileceğini ve yapay zekâ destekli yaratıcı araçlar aracılığıyla sıkıcı ve zaman alan işleri otomatikleştirmenin insanlara, zamanlarını başka şekillerde değerlendirme fırsatı sunacağını düşünüyor.
Abone olmadan oku
Hemen abone olun, bir sonraki bülteni kaçırmayın!
Uygulamayı indir, e-bültenlere abone ol, son dakika gelişmelerini kaçırma.
|