|
Kapsül Business
04 Eylül 2021
|
|
Bülteni düzgün görüntüleyemiyorsanız buraya tıklayarak tarayıcıda okuyabilirsiniz. Bu sorunu hiç yaşamamak için iOS ya da Android mobil uygulamalarımızdan birini indirebilirsiniz.
|
|
|
|
Apple, müşterilerden ve gizlilik aktivistlerinden tepki çeken yeni 'Child Sexual Abuse Material' (CSAM) teknolojisini kullanıma sunmayı ertelediğini duyurdu. Şirket, bu teknolojinin kullanıma geçeceğini geçen ay duyurmuştu. Apple’ın geliştirdiği NeuralHash teknolojisi, içeriğini görmeden kullanıcıların kayıtlı fotoğraflarını tarıyor ve çocuk istismarı içeriğini belirleyebiliyor. Bu fotoğrafları barındıran veya yayan kişiler yetkili birimlere bildiriliyor. Güvenlik ve gizlilik aktivistleri, bu teknolojinin devletler gibi daha 'güçlü' ellerde kötüye kullanabileceğinden endişeli. Bu endişeler, NeuralHash teknolojisinin masum insanları suçlu göstermek ya da otoriter rejimler tarafından sakıncalı bulunan başka bilgileri toparlamak için kullanabileceği yönünde. Apple, kamuoyunun geri bildirimlerine kulak verdiğini ve sistemi daha iyi eğitebilmek için erteleme kararı aldığını duyurdu. Şirket, yeni teknolojinin ne zaman kullanıma sunulacağını açıklamadı. Dahası Bazı Apple çalışanları, şirketin çalışanlarından büyük miktarda kişisel veri topladığını ve çalışanların mahremiyetini göz ardı ettiğini savunuyor. Aktarılanlara göre, Apple çalışanları iş telefonlarında ve bilgisayarlarında kişisel iCloud hesaplarını kullanmaya zorunlu tutuluyor ve işten ayrıldıklarında bu cihazlardan kişisel bilgilerini silmelerine izin verilmiyor. Apple’ın çalışanlara imzalattığı iş anlaşması, şirkete çalışanları fiziksel olarak, video ile ve elektronik olarak izleme yetkisi veriyor. Aynı anlaşma, çalışanların ofislerini, telefon konuşmalarını ve çantalarını arama yetkisini de şirkete veriyor. ABD’nin California eyaletindeki bir dava, Apple’ın kişisel asistan ürünü Siri’nin kullanıcı rızası olmadan kişisel bilgi toplayıp kaydettiğini iddia ediyor. Davaya bakan yargıç, Apple’ın kullanıcıların gizliliğini ihmal ettiğini ve davanın mahkemeye taşınacağını belirtti.
|
|
|
Hemen abone olun, bir sonraki bülteni kaçırmayın!
|

TikTok’un sahibi ByteDance, sanal gerçeklik alanına girmeye hazırlanıyor. Geçtiğimiz hafta ByteDance, dünyanın en büyük üçüncü sanal gerçeklik gözlük üreticisi Pico’yu satın aldığını duyurdu. Pico’nun bütün yazılımları, donanım teknolojileri ve çalışanları ByteDance bünyesine katılacak. - ByteDance Mart ayında mobil oyun stüdyosu Moonton’ı 4 milyar dolara satın almıştı.
Çin, 18 yaş altı çocukların video oyun oynama zamanlarına kısıtlamalar getireceğini duyurdu. Yeni kısıtlamalara göre, video oyun şirketlerinin servisleri 18 yaş altı çocuklara sadece Cuma, Cumartesi, Pazar günleri ve resmi tatillerde 20:00-21:00 saatleri arasında açık olacak. Bütün online oyunlar, oyuncuların yaşlarını gerçek adları vasıtasıyla doğrulamak zorunda olacak. Clubhouse, iOS kullanıcıları için konumsal ses özelliğini tanıttı. Yeni özellik, Clubhouse konuşmacılarını dinleyicinin etrafında konumlandırıyor ve konumlarına göre seslerini ayarlıyor. Kulaklıkla daha iyi fark edilebilen yeni özelliğin, yakın zamanda Android kullanıcılarına açılması bekleniyor. Facebook bünyesinde bulunan WhatsApp, İrlanda Veri Koruma Komisyonu (DPC) tarafından kişisel bilgilerin korunmasında şeffaf olmadığı nedeniyle 225 milyon euro para cezasına çarpıtıldı. DPC, Whatsapp’tan yeni düzenlemeler yapmasını istedi. Bölgesel merkezi İrlanda’nın Dublin şehrinde olan Facebook, temyize gideceğini belirtti.
|
|
|
|

Pazar analiz şirketi IDC’nin global mobil telefon satışları üzerine yaptığı bir araştırma, Covid-19'un tedarik zinciri üzerindeki etkilerine rağmen akıllı telefon pazarının büyümeye devam ettiğini gösteriyor. IDC’nin raporu, bu sene global akıllı telefon siparişlerinin yüzde 7.4 büyüme ile 1.37 milyar üniteye ulaşacağını öngörüyor. Yine aynı rapor önümüzdeki sene global akıllı telefon pazarının yüzde 3.4 büyüyeceğini tahmin ediyor. Getir, e-ticaret platformu n11 ile olası bir ortaklık için kapsamlı bir inceleme süreci başlattı. Şirketin n11’e ortak olması halinde Getir, Türkiye’deki en büyük yatırımını yapmış olacak. Apple, klasik müzik dinleme uygulaması Primephonic’i satın aldığını ve klasik müzik odaklı yeni bir uygulama üzerine çalıştığını duyurdu. Apple Music aboneleri, Primephonic çalma listelerine ve içeriklerine erişebilecek. Yeni abone kabul etmeyen Primephonic, 7 Eylül itibariyle kapatılacak. - Primephonic aboneliği devam eden kullanıcılar, altı ay boyunca Apple Music’i ücretsiz kullanabilecek.
Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon firmaları, kapasitelerdeki doluluk nedeniyle kısa süreli siparişleri almıyor. Normalleşmeyle beraber Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı, 2020’nin Ocak-Temmuz dönemine kıyasla yüzde 27 artarak 11 milyar 131 milyon dolara ulaştı. Hazır giyim ihracatında ilk sırada 1 milyar 897 milyon dolarla Almanya, ikinci sırada 1 milyar 479 milyon dolarla İspanya, üçüncü sırada ise 1 milyar 124 milyon dolarla İngiltere bulunuyor. - Aynı dönemde Çekya’ya ihracatın yüzde 202 artışla 148 milyon dolara yükseldiği görülüyor.
Ikea da "Şimdi al, sonra öde” trendine katıldı. Ikea’yı bünyesinde bulunduran Ingka Group, “Şimdi al, sonra öde” dahil olmak üzere çeşitli finansal servisler sunan Jifiti’ye 20 milyon dolar yatırım yaptığını açıkladı. Ikea müşterileri, satın aldıkları ürünlerin ödemelerini Jifiti aracılığıyla erteleyebilecek.
|
|
|
|

Doğal hayatı korumaya teşvik etmeyi amaçlayan fotoğrafçılık yarışması 'The Comedy Wildlife Photo Awards', bu seneki finalistlerini açıkladı. Yarışmanın finalistleri arasında Falkland Adaları’ndaki bir kumsalda dolaşmakta olan Gentoo penguenlerini, Avustralya’da Pavarotti taklidi yapan bir kanguruyu ve yüzüne yaprak çarpan bir güvercini görmek mümkün. Yarışmanın bu seneki kazancının yüzde 10’u, Borneo’daki orangutanları korumak için bağışlanacak. TikTok, markaların ve reklam ajanslarının 'influencer' işbirliğini kolaylaştıracak yeni pazar yeri 'TikTok Creator Marketplace API’ı duyurdu. Yeni özellikle reklamverenler, TikTok’un birinci el tüketici nüfus bilgilerine, büyüme trendlerine, en iyi performans gösteren videolara ve gerçek zamanlı kampanya verilerine ulaşabilecek. De’Longhi’nin yeni marka yüzü Brad Pitt oldu. Markanın yeni reklam kampanyasının ilk filmi La La Land ve Whiplash’in yönetmeni Damien Chazelle tarafından yönetildi. MC Saatchi Milan imzalı reklam filminde, Brad Pitt sabah kahvesini hazırlayabilmek için bir yolculuğa çıkıyor. 'Get Out' ve 'Us' filmleriyle tanıdığımız, son olarak da 'Candyman' ile gündeme gelen Jordan Peele, Universal Studio Group (USG) ile bir ortaklık anlaşması imzaladı. USG, Peele’in prodüksiyon şirketi Monkeypaw Productions’ın televizyon projelerinin yapımcılığını üstlenecek.
|
|
|
|
- Daniel Craig’i son defa James Bond olarak izleyeceğimiz ‘No Time To Die’ filminin yeni ve son fragmanı…
- 40 yıl aradan sonra ABBA iki yeni tekliyle karşımızda. Grup, yeni albümünün ve konser turnesinin avatarlarıyla duyurusunu da yaptı.
- Tembel hayvanlar neden bu kadar yavaş?
|
|
|
Bülteni Paylaş
Takip Edin |
|
Kapsül'ü sosyal medya'da takip edin! |
|
|
|
|
|
|
|