|
Kapsül Business
05 Mart 2022
|
|
Marka ve iş dünyasının Rusya’ya karşı tepkisi devam ediyor.
Rusya’nın Facebook’a erişimi engellemesi üzerine Meta, Rus halkını hedefleyen reklamları durdurdu ve Rusya’daki reklamverenlerin Rusya dahil dünyanın herhangi bir yerinde reklam vermelerini engelledi.
Google, Microsoft ve Twitter Rusya’da, Snapchat ise Rusya, Belarus ve Ukrayna’da reklamları durdurdu.
Reddit, Rus devlet destekli medya şirketleri RT ve Sputnik’in web sitelerine yönlendirmeleri engelledi, Rus reklamverenlerin reklamlarını durdurdu.
LVMH, Kering, Chanel, Hermes ve Richemont Rusya’daki mağazalarını geçici olarak kapadı. Markalar, kapalı oldukları süre boyunca çalışanlarının maaşlarını ödemeye devam edecek.
Apple, Rusya’daki fiziksel mağazalarında satışları durdurdu. Şirket, Apple Maps’in trafik verilerini paylaşmayı da durdurdu.
Mastercard ve Visa, Rus bankalarının ağlarına erişimelerini engelledi. Netflix ve Disney Rusya’daki bütün projelerini durdurdu.
Danışmanlık şirketi Accenture, Rusya’daki servislerini sonlandırdı, ofislerini kapattı. Şirket, Rus çalışanlarına maddi destek vermeye devam edecek.
|
|
|
|

Blok zinciri veri analizi platformu Elliptic’in paylaştığı verilere göre, Ukrayna hükümeti şu ana kadar yaklaşık 106 bin kripto para bağışı üzerinden toplam 56.2 milyon dolar topladı. Bağışlanan kripto paraların yüzde 33.7’sini Etherium, yüzde 31.2’sini Bitcoin, yüzde 17’sini stablecoin’ler ve yüzde 14.5’ini DOT oluşturuyor.
Instagram, IGTV uygulamasını kapama kararı aldı. Şirket, uygulamayla beraber IGTV reklamlarını da platformdan kaldıracak. Bunun yerine odağını Reels formatına çevirecek olan Instagram, Reels üzerinden gelir elde etmeye odaklanacak. Geçen aylarda Reels reklamlarını duyuran şirket, bir Reels bonus programı üzerine de çalışıyor.
Ukrayna halkına finansal destek sağlamayı amaçlayanlar, Airbnb üzerinden Ukrayna’da birer haftalık rezervasyonlar yapıyor. Yöntemi Ukraynalılara direkt ve hızlı bir maddi destek yolu olarak gören bu insanlar, Airbnb’ye Ukrayna’daki rezervasyonlar için ücret almaması yönünde çağrıda bulundu. Airbnb, Ukrayna’da yapılan rezervasyonlardan ücret almayacağını açıkladı.
TikTok, maksimum video süresini 3 dakikadan 10 dakikaya çıkarma kararı aldı. Bu hamleyle TikTok, bir yandan YouTube’a daha sıkı bir rakip haline gelirken diğer yandan içerik üreticilerine daha fazla zaman ve esneklik sağlamayı hedefliyor. Şirket, yeni özelliği önümüzdeki haftalarda küresel çapta kullanıma sunacak.
|
|
|
|

Netflix, Finlandiya merkezli mobil oyun geliştiricisi Next Games’i 65 milyon euroya satın almaya hazırlanıyor. Abonelik paketine oyunları da eklemeyi hedefleyen Netflix, eylül ayında Night School Studio’yu da satın almıştı.
Epic Games, odağına bağımsız müzisyenleri alan Bandcamp’i satın aldığını duyurdu. Bandcamp, Epic Games’in içerik, teknoloji, oyun, sanat ve müzik alanlarında bir pazar yeri ekosistemi oluşturma vizyonunda önemli rol oynayacak. Satın alma sonrasında Bandcamp’in faaliyetlerinde herhangi bir değişiklik olmayacak ama Epic, Bandcamp’in çeşitli yeni alanlarda yapacağı girişimlere destek sağlayarak büyümesine yardımcı olacak.
Amazon, ABD ve Birleşik Krallıktaki Amazon Books, Amazon 4-Star ve Amazon Pop Up mağazalarını kapayacak. Toplamda 68 mağazayı kapayacak olan şirket, odağına Amazon Fresh, Whole Foods Market, Amazon Go ve Amazon Style mağazalarını alacak. Kapatılan mağazaların çalışanları başka Amazon mağazalarında çalışabilecek.
Insider, QIA liderliğindeki Seri D yatırım turunda 212, Riverwood Capital ve Sequoia Capital’dan 121 milyon dolar yatırım alarak değerlemesini 1 milyar doların üzerine çıkardı ve unicorn girişim seviyesine ulaştı.
- Operasyonlarını 25 ülkede yürüten, çok kanallı büyüme yönetimi platformu Insider, pazarlama uzmanlarına dijital kanallarını tek bir platform ile entegre etme ve makine öğrenimi destekli yapay zeka algoritmaları aracılığıyla kişiselleştirilmiş deneyimler sunma fırsatı veriyor.
|
|
|
|

Red Hot Chili Peppers’ın ikonik şarkısı ‘Californication’, Windows PC ve macOS kullanıcılarının ücretsiz olarak indirip oynayabileceği bir video oyununa dönüştürüldü. İlhamını şarkının müzik videosundan alan oyun, yedi bölümden oluşuyor.
Ünlü mimarlık firması Bjarke Ingels Group, Vice Media Group’un Decentraland’de yer alan ofis alanı ViceVerse’ü tasarladı. İlk etapta 2 katlı bir bina olacak olan ViceVerse’ü Vice, her katında farklı bir yaratıcı deneyimin bulunacağı 12 katlı bir binaya dönüştürmeyi hedefliyor. Vice, aynı zamanda bu alanı dünyanın her bir köşesindeki çalışanlarının bir araya gelerek NFT’ler gibi dijital ürün ve servisleri üretebilecekleri bir ofis haline çevirmeyi planlıyor.
Creatives for Ukraine adında yeni bir platform, global yaratıcı endüstrileri fotoğraflar, imgeler, illüstrasyonlar ve sanatı kullanarak Ukrayna’daki savaşın durumunu anlatmaya davet ediyor. Platformun kurucuları, indirilebilir yüksek çözünürlüklü dijital sanat ve illüstrasyonlar aracılığıyla dünyaya Ukrayna’daki durumun gerçek halini anlatmayı ve yanlış bilgilerin önüne geçmeyi hedefliyor.
Gucci, kreatif direktörü Alessandro Michele’nin liderliğinde hayata geçirilecek interaktif moda deneyimi için metaverse girişimi The SandBox’tan bir alan satın aldı. Sanal mağaza ve etkinlikler için kullanılacak alanda, Gucci tasarımcıları tarafından hazırlanan dijital moda ürünleri de yer alacak.
CNN; günlük haber programları, orijinal televizyon dizileri, gerçek suç dizileri ve yemek ve seyahat üzerine içeriklerin yer alacağı yeni streaming servisi CNN+’ ı tanıttı. İlkbaharda ABD’de yayına başlayacak olan CNN+’ ın başka ülkelerde servise başlayıp başlamayacağı henüz belli değil.
|
|
|
Bülteni Paylaş
Takip Edin |
|
Kapsül'ü sosyal medya'da takip edin! |
|
|
|
|
|
|
|