|
Kapsül Business
20 Mart 2022
|
|
 (600 × 387 piksel)_1647783146.png)
Selin Özkan
Meta; Facebook ve Instagram akışlarında yayınlanan reklamların markaların kimlikleriyle uyuşan içeriklerin yanında yayınlanmasının denetlenebileceği yeni reklam araçları üzerine çalıştığını açıkladı.
Global Alliance for Responsible Media (GARM) standartlarına uygun olarak geliştirilen reklam araçları vasıtasıyla markalar, reklamlarının hangi içeriklerin yanında yayınlandığını görebilecek ve çeşitli içeriklerin yanında yayınlanmasını engelleyebilecek.
Yeni araçların geliştirilmesinde Meta, Zefr ile işbirliği yapıyor. Zefr, markaların Facebook’ta görünen reklamlarının ölçümlenmesini ve bağlamının takip edilip raporlanmasını sağlıyor.
Yapılan açıklamada Meta, yeni araçların 2022’nin ikinci yarısında test edilmeye başlayacağını belirtti. Araçların 2023’ün ilk aylarında kullanıma açılması hedefleniyor. İlk etapta İngilizce konuşan pazarlar için geliştirilecek olan yeni araçlar, ilerleyen zamanlarda hem farklı dilleri kapsayacak hem de hikayeler, video akışları ve Instagram’ın keşfet sayfasındaki reklamlar için uyarlanacak.
|
|
|
|
Netflix, hesap sahipleriyle aynı evde yaşamayan kullanıcılar için ek ücret almaya başlayacak. Şirket, özelliği şu anda Şili, Kosta Rika ve Peru’da test etmeye başladığını açıkladı. Buna göre standart ve Premium üyeler, hesaplarına birlikte yaşamadıkları en fazla iki kişi için daha düşük fiyata alt hesaplar ekleyebilecek.
Bored Ape Yatch Club NFT koleksiyonunun yaratıcısı Yuga Labs, NFT dünyasının en önemli koleksiyonlarından CryptoPunks ve MeeBits’in telif, marka ve diğer IP haklarını satın aldı. Yapılan açıklamada Yuga Labs, CryptoPunks ve Meebits sahiplerinin BAYC ve MAYC sahiplerine tanınan ticari hakların aynısına sahip olacaklarını belirtti. Şirket aynı zamanda Ethereum tabanlı ApeCoin’i duyurdu. Oyun ve DAO alanına girmeye hazırlanan sirket, ApeCoin’i geliştirdiği oyun ekosisteminde kullanacak.
Microsoft Türkiye Ar-Ge Merkezi açıldı. Ar-Ge merkezi çatısı altında Microsoft inovatif ve sürdürülebilir sistemler tasarlayacak. Ayrıca, ulusal ve uluslararası arenada kamu destekli projeler geliştirilmesine ve üniversite ve sanayi işbirliklerinin yaygınlaşmasına destek verecek. 30 mühendisle faaliyet göstermeye başlayan merkez, yakın zamanda bu sayıyı 100’ün üzerine çıkarmayı hedefliyor.
Lüks otomobil üreticisi Bentley, 2025’ten itibaren her sene yeni bir elektrikli otomobil modeli üreteceğini açıkladı.
- Bentley, 2030’a kadar uçtan uca karbon nötr olmayı hedefliyor ve bunun için son 10 senede İngiltere’deki üretim merkezine 3 milyar euroluk yatırım yaptı.
|
|
|
|

Çin merkezli teknoloji devi Tencent; Rime, Deadlight ve GYLT gibi oyunların geliştiricisi Tequila Works’un çoğunluk hisselerini satın aldığını açıkladı. Anlaşmanın finansal detaylarına dair bir bilgi paylaşılmadı.
- Tequila Works, Tencent bünyesindeki Riot Games ile beraber Song of Nunu: A League of Legends Story üzerine çalışıyor.
Son yatırım turunda 768 milyon dolar yatırım alan Getir, 11.8 milyar dolar değerleme ile decacorn seviyesine ulaştı. Mubadala Investment Company liderliğindeki yatırım turuna Abu Dhabi Growth Fund, Alpha Wave Global, Sequoia Capital ve Tiger Global katıldı.
Şişecam, 255 milyon euroluk yeni yatırımla Macaristan’ın Kapoşvar şehrinde Avrupa’daki ilk cam ambalaj tesisini açacak. 2025 yılında tam kapasiteye ulaşması hedeflenen tesis, yıllık 330 bin tonluk üretim kapasitesine sahip olacak.
Yerli mobil oyun şirketi Revel Games, erken aşama yatırım turunda 4.5 milyon dolar yatırım aldı. Garena’nın liderliğinde gerçekleşen yatırım turuna çeşitli melek yatırımcılara ilaveten metaverse platformu The Sandbox’ın kurucuları Sebastien Borget ve Arthur Madrid de katıldı.
|
|
|
|

Disney Plus, sosyal medyada başlattığı ‘salt bae’ akımıyla fenomen haline gelen Nusret’in hayatı üzerine bir belgesel film yayınlayacak.
Amazon’un 8.5 milyar dolarlık Metro-Goldwyn-Mayer’ı (MGM) satın alımı tamamlandı. MGM kataloğundaki 4 binden fazla film ve 17 bin TV dizisi Amazon’un streaming servisi Prime Video’ya dahil edilecek.
- MGM, Amazon’un şimdiye kadarki en büyük ikinci satın alımı. Şirket, 2017 yılında Whole Foods’u 13.7 milyar dolara satın almıştı.
75. Cannes Film Festivali’nin resmi sponsoru olduğunu duyuran TikTok, ortaklık kapsamında bir kısa film yarışması başlattı. 15 Mart 2022’den itibaren içerik üreticileri kısa filmlerini #TikTokShortFilm aracılığıyla TikTok komünitesiyle paylaşabilecek. Jüri tarafından seçilecek üç kişi nakit ödülü kazanacak ve mayıs ayında Cannes Film Festivaline katılma şansı elde edecek. Başvurular Grand Prix, En İyi Senaryo ve En İyi Kurgu kategorilerinde değerlendirilecek.
The Sandbox; Snoop Dogg, Steve Aoki ve Deadmau5’tan sonra Paris Hilton’la da işbirliği yapacağını açıkladı. İşbirliğini South by Southwest’de (SXSW) duyuran şirket, Hilton’a bir avatar ve The Sandbox içerisinde moda, müzik ve hayvanlarla ilgili deneyimler geliştirilecek belirli bir alan verecek.
|
|
|
Bülteni Paylaş
Takip Edin |
|
Kapsül'ü sosyal medya'da takip edin! |
|
|
|
|
|
|
|