Hazırlayan: Nazlı Selin Özkan
Sürdürülebilir ürünlere yönelmek isteyen tüketicilerin en büyük sorunu hayat pahalılığı…
Veri analiz ve marka danışmanlığı şirketi Kantar’ın sürdürülebilirlik üzerine yaptığı araştırmanın sonuçları, hayat pahalılığının müşterilerin sürdürülebilir ürünlere dair tutum ve davranışlarını nasıl etkilediğini gösteriyor.
Dünya çapında 33 bin tüketiciyle görüşülerek yapılan ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına göre haritalanan araştırma, kitlesel pazarda sürdürülebilir seçenekler sunabilecek işletmelerin büyük bir büyüme fırsatı yakalayabileceğini ortaya koyuyor.
Tüketicilerin yüzde 97’si sürdürülebilir ürünleri tercih etmek istiyor ama yüzde 65’i hayat pahalılığının bu değişimi engellediğini belirtiyor. Yüzde 68’lik bir kesim, çevre ve toplum için faydalı ürünlerin daha pahalı olduğunu düşünüyor. Tüketicilerin çoğu yiyecek israfı, çok kullanımlık çantalar ve geri dönüşüm alanlarında kendilerine düşen görevi üstlenmeye hazır ama markaların paketleme ve israf konusunda daha sorumlu davranmasını bekliyor. Tüketicilere göre markalar, gereksiz paketleme kullanmak, geri dönüşümü mümkün olmayan paketleme kullanmak, aşırı tüketimi ve israfı tetiklemek konularında tüketicilerin beklentilerini karşılamıyor. Tüketicilerin yüzde 47’si çevre ve topluma zarar verdiği gerekçesiyle bazı ürün ve servisleri satın almayı bıraktığını ifade ediyor.
Tüketicilerin yüzde 97’sinin sürdürülebilir bir hayat tarzı benimsemek istemesine rağmen, sadece yüzde 13’ü davranışlarını değiştirdiğini belirtiyor. Burada, markalara bu davranış değişikliğini tetiklemede büyük bir sorumluluk düşüyor. Kantar’ın araştırmasına göre, davranış değişikliğinin önündeki engeller; yetersiz seçenek olması, kaliteden feragat edilmesi, fiyat artışı beklentisi ve daha iyi seçenekleri keşfetmeye harcanan zaman.
Bu eksiklikleri kapatıp, müşterileri davranış değişikliğine davet edebilecek olan markaları büyük fırsatlar bekliyor.