Türkiye’de 2000’li yılların başından beri sayıları ‘hızlı ve kontrolsüz bir şekilde artan’ pek çok AVM, artık ‘sinek avlıyor’. Bir zamanların popüler AVM’leri olan İstanbul’daki Metrocity, Galeria ve Sapphire, işleri kötü giden onlarca AVM’den birkaçı. Sektör temsilcileri ‘sinek avlayan’ AVM’ler için “Eskiden ‘Biz buradayız demek için’ müşteriye elimizi sallardık, şimdi zıplıyoruz” yorumu yapıyor.
Yatırımcı iştahsız: Türkiye’deki AVM furyası, 2000’li yıllarda başladı. Levent ve Bakırköy’de açılan alışveriş merkezlerinin sayısı, AB ortalamasını beşe katlamıştı. Bugün Türkiye genelindeki AVM sayısı ise yaklaşık 500. Geçmişte günde 7 milyon ziyaretçi ağırlayan AVM’lerin birçoğunu bugünlerde markalar dahi tek tek terk ediyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri, yatırımcının iştahsızlığı olarak gösteriliyor. Sektör temsilcileri, yabancı marka çıkışlarının salgın öncesinde başladığını, pandeminin sürmesiyle de hız kazandığını aktarıyor.
‘Doluluk oranları yüzde 8 geriledi’: Yerli markalar da yabancı muadillerinden farklı davranmıyor. Onlar da mağazalaşmakta oldukça isteksiz. Nihayetinde bu durum, AVM’lerin doluluk oranını dibe çekiyor. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği’nden Hüseyin Altaş, “Doluluk oranları yüzde 7-8 geriledi” diyor.
Abone olmadan oku
Hemen abone olun, bir sonraki bülteni kaçırmayın!
Uygulamayı indir, e-bültenlere abone ol, son dakika gelişmelerini kaçırma.
|